14/11/2011

Magnus Lindberg & Frida (ABBA) : Ljusterö 1976



Ljusterö (Magnus Lindberg)

When the moon turns into sun and day is dawning 
When small becomes big and the dark is gone 
Where sky meets ocean, and the ocean meets land, 
When sun meets grass and grass meets sand 
I'll be there again, watching the dawn 
I'll be there again, 
Ljusterö, oh, Ljusterö 

When the wind dies, and light goes
When sky turns red and the fish leap 
I'll be there again, to watch the dusk 
I'll be there again, Ljusterö, oh Ljusterö 
I'll be there again to feel the atmosphere 
I'll be there again, Ljusterö, oh Ljusterö Ljusterö, Ljusterö

När månen blir till sol och dagen gryr 
När liten blir till stor och mörkret flyr 
Där himlen möter hav och havet land När solen möter gräs och gräset sand 
Jag ska finnas där för att se på gry
ningen 
Jag ska finnas där igen, Ljusterö, åh Ljusterö 
När vinden börjar dö, och ljuset går 
När himlen färgas röd och fisken slår 
Ska jag finnas där för att se på skymningen Jag ska finnas där igen. 
Ljusterö, åh Ljusterö 
Jag ska finnas där för att
känna stämningen Jag ska finnas där igen, 
Ljusterö, åh Ljusterö Ljusterö, Ljusterö

No comments:

Post a Comment