14/11/2011

Frida (ABBA) & Björn Skifs : Med Varann (Together) You Make Me Feel Bra...




Wonderful duet here from Björn Skifs & Frida released in1975 
Med Varann (Together)
Orignal English Title 'You Make Me Feel Brand New' recorded by the Drifters and more recently Simply Red


Many thanks to Elin (SadLookinMoon) for the translation and for typing up the Swedish text.
Some other Frida duets here..
http://ie.youtube.com/watch?v=Y39yCgI2FoE&fmt=18
http://ie.youtube.com/watch?v=_nVPAKjXgi8&eurl=http://ie.youtube.com/my_v...

Du kom
När ingen annan såg sig om
När ingen annan fråga' om
Mitt liv och vem jag var
I min dröm
Hans namn jag kunde få rå om
Som skingrade den oro som
Jag käne innan sen du sen kom
Bara du 
Gav blott när andra dom tog
Du gav mig och det mer än nog

Dom känslor som jag bär kan
Jag inte klä i ord
Med varannn
Drömmen blev ändå sann
En kvinna och en man
Som ensamma gått förut
Har slutligen nått fram
När dom fann varann

En vän 
Att känna att man har en vän
Som tar och alltid ger igen
Det borde alla ha
Till en dröm 
Vill natten med sitt trolleri
Din saga fylld av fantasi
Den natt jag förr var ensam i
Här hos dig 
Ligger jag mjukt på din arm
Och somnar så lycklig och varm
Dom känslor som jag bär
Kan jag inte klä i ord
Med varannn
Drömmen blev ändå sann
En kvinna och en man
Som ensamma gått förut
Har slutligen nått fram
Drömmen blev ändå sann
En kvinna och en man
Som ensamma gått förut
Har slutligen nått fram
Drömmen blev ändå sann
En kvinna och en man
Som ensamma gått förut
Har slutligen nått fram
Drömmen blev ändå sann
En kvinna och en man
Som ensamma gått förut
Har slutligen nått fram

No comments:

Post a Comment